Gelişen ve değişen teknoloji ile beraber birçok iş alanında da büyük ve köklü değişimler ortaya çıkıyor. Son yıllarda oldukça fazla sayıda eleman arayışında bulunan sektörlerden biri de çağrı merkezleri oluyor.
Çağrı merkezleri, birçok meslek dalıyla ilintili bir alan olduğundan çalışma sahası da bir hayli geniş oluyor. Bu nedenle iş hayatında deneyim kazanmak isteyen pek çok kişinin tercihleri arasında çağrı merkezi sektöründe çalışmak yer alıyor.
Çağrı Merkezi Olmak İçin Hangi Yeteneklere Sahip Olunmalı?
Çağrı merkezi sektörü, oldukça fazla eleman açığına sahip alanlar arasında bulunuyor. Ancak bu durum her isteyenin bu merkezlerde çalışabileceği gibi bir yaklaşımı doğru çıkarmıyor. Çağrı merkezlerinde çalışabilmeniz için birtakım yeteneklere ve donanımlara sahip olmanız gerekiyor.
Çağrı merkezlerinde çalışabilmeniz için sahip olmanız gereken belli başlı yetenekler şunlardır;
- İyi bir dinleyici olmak
- Kurumsal kimliği korumaya özen göstermeli
- Çözüm odaklı olmak
- Dikkatli ve özverili olmak
- İletişim kurmayı sevmek
- Konuşkan ve yönlendirici olmak
- Sabırlı olmak
- Stres yönetimi yapmak
- Zaman yönetimi yapmak
Çağrı merkezlerinde çalışmak ve kariyer yapmak isteyen pek çok kişi bulunsa da yukarıdaki maddelerde belirtilen özelliklere sahip olmak son derece büyük önem arz ediyor. Bu alanda çalışmak isteyen ve kariyer hedefi olan kişilerin bu özelliklere sahip olup olmadığını belirlemesi kişinin iş hayatı için oldukça önemli görünüyor.
Çağrı Merkezi İş İlanlarında Hangi Detaylara Dikkat Edilmeli?
İş olanağı oldukça geniş olan
çağrı merkezi iş ilanları son zamanların ilgi çeken sektörleri arasında yerini alıyor. Ancak iş arayan adayların bu sektördeki iş ilanlarını incelerken dikkat etmesi gereken pek çok husus bulunuyor. Çağrı merkezi sektöründe çalışmak isteyen adayların ilk olarak dikkat etmesi gereken detay firmanın kurumsal kimliği sahip olup olmadığı oluyor.
Bu detay her ne kadar ilk anlarda dikkatten kaçsa da işe alım sürecinde önemi kendini hissettiriyor. Kurumsal ve köklü bir firmada çalışmak, işçi ve işveren arasındaki hakların korunmasını sağlıyor. Bir diğer dikkat edilmesi gereken detay ise çalışma şartları olarak biliniyor.
Çağrı Merkezi Olmak İçin Hangi Eğitim ve Belgeler Gerekir?
Teknolojik gelişim ve pandemi dönemiyle beraber çağrı merkezlerinin hem özel hem kamu alanında ne denli önemli olduğu anlaşılıyor. Bu nedenle birçok kişi ya da firma çağrı merkezi açmak için faaliyetlerde bulunmak istiyor. Ancak bir iş yeri açmanın ve kamu nezdinde faaliyete koymanın birtakım uyulması gereken yükümlülükleri bulunuyor.
Çağrı merkezi alanında faaliyet göstermek isteyen kişi ya da kurumların bu alandaki sektörel eğitim ve belgeleri alması gerekiyor. Bunun yanı sıra iş yeri açma ve işçi çalıştırmakla ilgili kamusal yükümlülükleri de yerine getirmesi gerekiyor. Aksi takdirde kurumsal bir çağrı merkezinden söz etmek mümkün olmuyor.
Çağrı Merkezi Çalışma Ortamı ve Koşulları Nasıldır?
Çağrı merkezi çalışma ortamı ofis ortamı oluyor. İletişim odaklı bir çalışma ortamı olduğundan sesli bir ortam bulunuyor. Çalışma şekli masa başı olarak tabir ediliyor. Çalışma ortamı ve koşulları genel olarak iyi şeklinde nitelendiriliyor.
Çağrı Merkezi Olmak İçin Hangi Özeller Gerekir?
Çağrı merkezi olmak için yönetmelikte belirtilen fiziki çalışma koşullarına sahip olunması yeterli oluyor. Bunun için ekstra bir girişimde bulunulmasına gerek görülmüyor.
Çağrı Merkezi Çalışma Saatleri Nasıldır?
Her sektörün belli çalışma saati aralıkları bulunuyor. Ancak çağrı merkezi alanında faaliyet gösteren firmalar yurtiçi ya da yurtdışı çalışabildiğinden çalışma saatleri gece ve gündüz şeklinde oluyor.
Buna bağlı olarak çalışmak isteyen pek çok kişi için iyi bir iş kapısı olarak kabul ediliyor. Gece ve gündüz vardiyası şeklindeki vardiya sistemi her firmada bulunmasa da bu konuda çalışmak istediğiniz firmadan kolaylıkla bilgi alabiliyorsunuz.
Çağrı Merkezi İş İlanlarına Nasıl Başvurabilirim?
Bu alanda çalışmak isteyenlerin ilk olarak yapması gereken arama motorlarına
çağrı merkezi iş ilanı yazmak gerekiyor. Ardından çıkan iş ilanları sitesinde filtreleme yaparak size uygun olan çağrı merkezi alanındaki iş ilanlarını görmeniz mümkün oluyor. Daha sonra ilanlar arasından size ve şartlarınıza en uygun olanı ilanlara başvur kısmından kolaylıkla başvuruda bulunmanız mümkün oluyor.
Çağrı Merkezi İş İlanlarına Kimler Başvurabilir?
Çağrı merkezi alanında çalışmak isteyen ve telefonda iletişim kurma konusunda herhangi bir engeli bulunmayan herkes
çağrı merkezi arayan firmalar iş ilanları üzerinden kolayca başvuruda bulunabiliyor. Bu alanda çalışmak isteyen kişilerin bu ilanları takip etmesinde fayda bulunduğunu belirtmek gerekiyor.
En Çok Çağrı Merkezi İş İlanı Olan Yerler Nereleridir?
Çağrı merkezleri hem özel hem de kamu alanında faaliyet gösteren iş yerleri arasında bulunduğu için her iki alanda da çalışma fırsatı sunuyor. Ancak kamuda çalışabilmek için bazı belgeler ve şartlar bulunduğundan
özel sektör çağrı merkezi iş ilanları iş arayan kişilere daha fazla imkan sunuyor. Buna bağlı olarak çağrı merkezinde çalışmak isteyen kişilerin ilk tercihleri genelde özel sektör olarak biliniyor.
Çağrı Merkezi İş İlanlarından Nasıl Haberdar Olabilirim?
Çağrı merkezinde çalışmak isteyen kişilerin mutlaka
güncel çağrı merkezi ilanları takip etmesi gerekiyor. Bunun için iş arayan kişilerin yapması gereken tek şey iş aradıkları sitede çağrı merkezi alanındaki iş ilanları için hatırlatma kısmına tıklamaları gerekiyor. Daha sonra her güncel iş ilanı tarafınıza mail ya da telefon numaranız üzerinden haber veriliyor.